Jobba i Täby Centrum

 

 Lindt & Sprüngli i Täby Centrum söker butikssäljare

Som säljare är du oftast våra besökares första kontakt med företaget. Du vägleder dem genom deras besök hos oss på Lindt, med ett engagemang om att ge våra besökare en upplevelse utöver det vanliga! Arbetsområden, varuhantering, kundservice, försäljning, kassaarbete och varuvisning.

Vi söker dig som kan ta eget ansvar och vill arbeta som säljare. Är ordningsam och har lätt för att prioritera. Kan arbeta oregelbundna tider; både kvällar och helger och har möjlighet att komma in med kort varsel. Gymnasieutbildning gärna inom handel. Arbetslivserfarenhet från butik. Flexibel, stresstålig och trivas att arbeta i högt tempo. Svenska i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska (på grund av mycket kundkontakter i arbetet).

Deltid 10 timmar/vecka
Deltid Tillträde omgående

Så ansöker du

Sista dag att ansöka är 2017-12-10
Ansökan kan skickas till e-postadress: ilannemyr@lindt.com

Kontakt

Butikschef Ina Lannemyr | Tel: +46 704 65 87 95

 


 Assisterande butikschef på 75% till Kidsbrandstore

Kidsbrandstore är nordens största ungdomsbutik på nätet med försäljning av premiumkläder i åldrarna 8-16 år från varumärken som Ralph Lauren, Gant, Tommy Hilfiger, samt Lyle&Scott m.fl.

Vi öppnade vår första fysiska butik i September 2016 i Täby Centrum och har sedan dess haft en mycket fin utveckling. Under 2017 har vi hunnit med att öppna ytterligare tre butiker, en i Nacka, en i Kungsbacka och en i Malmö.

Butiken är en omnikanallösning där man ska kunna handla från hela sortimentet som finns på hemsidan samt det man ser i butiken, via vanlig försäljning samt via touchskärmar i butiken.

Som Assisterande butikschef på 75% söker vi en person med följande erfarenheter och egenskaper:

- Gedigen erfarenhet av liknande tjänster, gärna i premiumsegmentet
- Är ansvarstagande och självgående
- Är väldigt serviceinriktad
- Är försäljnings- och resultatorienterad
- Är utåtriktad och lätt kommer i kontakt med människor
- Har ett starkt driv och vill utvecklas inom företaget
- Är flexibel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska

Är du intresserad? Skicka in din ansökan idag!

Personligt brev och CV skickas till miriam.andersson@kidsbrandstore.se.

Var god skriv Ansökan Täby i ämnesraden.

 


 

 Vi söker fem medarbetare till julhandeln

Tidsbegränsad deltidstjänst (2017-12-31) med chans till förlängning. Period november-december.

Mellan ca 80-300 timmar beroende på vilken tjänst man vill ha, mest i december. Tjänsten går inte att kombinera med heltidsstudier.

Vi söker dig som är:

-Glad och positiv.
-Vågar bjuda på dig själv.
-Punktlig och ordningsam.
-Ser hög service och bra kundbemötande som en självklarhet.
-Gärna kassa och sälj erfarenhet.
-Flexibel med tiderna.

Maila din ansökan och cv till tabylekia@gmail.com

 


 

  Retail Floor Supervisor - Fulltime (40 hours a week)


Timberland ®’s dedication to make quality products is bringing outdoor adventures within your city lifestyle. A global leader in premium-quality footwear, apparel and accessories that is equally committed to environmental and social responsibility.
For our Timberland store in Stockholm, Taby Center we are looking for a

Retail Floor Supervisor - Fulltime (40 hours a week)

As Retail Floor Supervisor it’s your job (in the absence of the Store Manager or Assistant Store Manager) to manages the day-to-day operations of the store, including sales, customer service and maintaining store standards. Supervises all part time store personnel and ensuring that all company policies, procedures and directives are being followed.

Your profile

Provide the highest level of customer service to all ensuring that all customers are treated with respect, tact and that they leave the store having had a memorable experience.
Develop a thorough knowledge of all products in store, including fits, finishes and construction of products.
Keep up to date with current trends and the brand’s place within the market.
• Inform management of any stock and quality issues as they arise.
Ensure that all stock is represented on the sales floor and is replenished when needed.
Maintain merchandising standards in accordance with brand guidelines.
Ensure that all products are accurately priced and security tagged (where appropriate) at all times.
Ensure all deliveries are checked off in an efficient, accurate and timely manner.
Follow all operational procedures as set by management.
Be aware of store/personal security and the loss/shrinkage problem and report incidents to the management team.
Ensure that all areas of the store, both shop and back areas are clean and tidy at all times.
Be responsible for own health and safety and the well-being of others with whom they come into contact within the store.
Any other duties as assigned to the Job Holder within the Job Holder's capabilities.
Provide cover in the Store Manager’s or Assistant Store Managers absence.
Play a key role in staff recruitment and development.
The ability to lead and motivate the team by setting a positive, hands on example which drives customer service.
Visual Merchandise
1 year  – 3 years retail experience preferably within a fashion/lifestyle oriented brand, using till systems and focusing on delivering excellent customer service.
Flexibility to work 40 hours per week, 5 days out of 7, including evenings and weekends.
Resident in the area of Stockholm, Täby Center.

Apply

Are you that motivated Retail Floor Supervisor who can elevate our store in Taby Center to a higher level and are you interested to be part of our team? Apply with your CV and cover letter in English by clicking HERE!


 Butiksmedarbetare 5-10 timmar/vecka


Butiksmedarbetare sökes 5-10 timmar i veckan till Molo’s butik i Täby Centrum. Vill du sälja ett av Skandinaviens starkaste, mest unika barnklädesmärken och vara med och göra skillnad i utvecklingen av Molo? Vi har två år i rad blivit utsedd till det bästa danska barnklädesmärket. Vi säljer barnkläder i åldern 0-16 år och söker en engagerad medarbetare 5-10 timmar i veckan.

Deltidsmedarbetare
Vi söker en engagerad och serviceminded person som vill göra en extra insats, så att kunderna tar Molo med hem – inte bara i form av kläder – utan också i hjärtat. Vardagen är fylld med utmaningar, och din uppgift blir att se till att butiken visuellt visar sig från sin bästa sida. Utöver det, kommer din primära uppgift vara att betjäna och vägleda våra kunder, så att de får den bästa Molo-upplevelsen. Vi förväntar oss att du har en bakgrund inom detaljhandeln samt har en känsla för kläder och merchandising.

Om dig

Du brinner för att sälja och skapa goda kundrelationer – även med barnen! Du har en naturlig servicegen, är engagerad, motiverad, ansvarstagande och har helst erfarenhet från klädbranschen. Du är glad och aktiv, har ett gott humör och gillar att arbeta i en hektisk miljö. Du är en teamplayer och sätter ett värde i att teamet når sina mål.

Vi erbjuder

Molo är ett nytänkande och dynamiskt företag, där vi erbjuder en enkel men stark företagskultur präglat av humor, entusiasm, öppenhet och professionalism. Är du den vi söker? Skicka så snabbt som möjligt din ansökan, ditt CV och en bild på dig själv, markerat med ”Deltidsmedarbetare – Täby Centrum” till Veronica Harrå. Molo är barnmode med charm och glimten i ögat!

Kläderna talar till barnens fantasi, eftersom Molo använder sig utav starka färger, roliga tryck, spännande former och iögonfallande sammansättningar. Stilen är urban med en design som sticker ut och väcker uppmärksamhet, utan att kvalitet eller funktionalitet blir lidande. Kläderna är anpassade till barnets aktiva liv, kan tvättas massor av gånger och uppfyller barnets behov av funktionella detaljer.


 


 

Specialist


Jobböversikt

I din roll som specialist bidrar du till att skapa passion och intresse för våra produkter genom att erbjuda kunderna rätt lösningar och sätta produkterna i deras händer. Du förstår att Apple Store strävar efter att ge besökarna en unik kundupplevelse. Du börjar med att ta reda på kundernas behov, för att sedan tillsammans med dina medarbetare presentera de produkter som matchar behoven. Varje dag har du chansen att omvandla någon av besökarna i butiken till en stamkund.

Nyckelkvalifikationer

• Förmåga att erbjuda en fantastisk kundupplevelse i en väldigt aktiv miljö och att stimuleras av mötet med kunderna.
• Stort teknikintresse, särskilt i fråga om Apples produkter, och förmåga att snabbt ta in ny kunskap om produkter och funktioner.
• God kommunikationsförmåga – du pratar ledigt och avslappnat både med enskilda kunder och inför mindre grupper.

Beskrivning

Som Specialist har du fantastisk förmåga att upptäcka kundernas behov och hitta de bästa lösningarna. Du är inte bara den första personen kunderna möter i butiken – du är också den som vägleder dem, säljer produkter och tjänster och hjälper dem att komma igång med sina nya produkter. Du utför också andra uppgifter i butiken, som att underhålla visuellt marknadsföringsmaterial och hjälpa dina kollegor. Du är nyfiken, har koll på de senaste nyheterna om olika produkter och initiativ och är redo att omsätta dina kunskaper i praktiken i dina möten med kunderna. Din framgång mäts i dina prestationer, såväl enskilda som i samarbete med andra, samt utifrån butikens övergripande resultat. Du är stolt över att få vara Apples ansikte utåt och tycker om att hjälpa kunderna att utveckla långvariga relationer till Apple.

Ytterligare krav

• Du brinner för Apple och vill gärna dela med dig av din passion till andra.
• Du är redo att lära dig allt om och erbjuda Apples unika kundservice.
• Du har stor social förmåga, är tillmötesgående, förstående och bra på att lyssna.
• Du talar det lokala språket flytande.
• Du kan jobba med ett flexibelt schema. Dina arbetstider baseras på affärsbehoven.

Ansök online på www.apple.com/jobs/se/retail eller via rekryterare nedan.

Alexandra Lakin

EMEIA Talent Attraction Program Specialist

AppleStaffing OperationsApple Retail Europe

Apple Retail Europe
33 James StreetLondon, WC2E 8HB

alakin@apple.com

+44 79 74 17 55 77

 



Servicespecialist


Jobböversikt

När kunderna har köpt våra produkter är du den som hjälper dem att få ut mer av sin nya Apple-teknik. Din arbetsdag på Apple Store består av en rad uppgifter med fokus på service och support. Du är alltid redo att dela med dig av din kunskap och att ge kunderna en enastående upplevelse, vare sig du hjälper en kund att komma igång med sin nya Mac eller hittar svaren på frågor om andra Apple-produkter. Du trivs med att lösa kunders problem, ge dem aha-upplevelser och stärka deras band till Apple.

Nyckelkvalifikationer

• Förmåga att utvärdera kunders support-behov när de kommer, för att sedan presentera lösningar eller hänvisa dem till andra medarbetare.
• Flexibilitet att regelbundet kunna växla mellan olika tekniska områden med de färdigheter som krävs.
• Förmåga att stimuleras av förändringar när produkter utvecklas.

Beskrivning

Som servicespecialist hjälper du nya kunder att komma igång och ger befintliga kunder snabb och effektiv support, samtidigt som du skapar och stärker deras positiva relation till Apple. När en kund behöver hjälp utvärderar du snabbt situationen. Ibland använder du dina kunskaper om dagens Apple-teknik till att direkt ge kunderna goda råd eller presentera lösningar på deras problem med iPod, iPhone eller iPad. Vid andra tillfällen hänvisar du kunder till support-teamet som ser till att de kommer igång igen. Du kan också utbilda nya kunder på tu man hand och lära dem grunderna som behövs för att komma igång med foto-, video- och musikprojekt. Hela butiksteamet drar nytta av ditt starka engagemang för bästa möjliga kundservice. Eftersom du hjälper Apple att skapa och bevara starka relationer till kunderna är du en viktig del av vår framgång.

Ytterligare krav

• Du är skicklig på att använda din tid på bästa sätt och fatta snabba beslut.
• Du behåller lugnet och kundfokus medan du felsöker och löser problem.
• Du talar det lokala språket flytande.
• Du får kunder att känna sig trygga och väl omhändertagna när du ger produktdiagnoser
och möjliga lösningar.

Ansök online på www.apple.com/jobs/se/retail eller via rekryterare nedan.


Alexandra Lakin


EMEIA Talent Attraction Program Specialist

AppleStaffing OperationsApple Retail Europe

Apple Retail Europe
33 James StreetLondon, WC2E 8HB

alakin@apple.com

+44 79 74 17 55 77




  

Butikschef

Heltid

Picard söker nu en butikschef till Täby Centrum.

Som butikschef ansvarar du för butikens rapportering, processer, omsättning, personal och schemaläggning. Du är även den naturliga kommunikationskanalen mellan butik och huvudkontor. Tjänsten är 40 timmar/vecka och du arbetar varierande arbetstider och arbetsdagar.

Vi ser att du lägst har gymnasiekompetens, och gärna ytterligare utbildning inom försäljning eller service. Du har också minst 3-4 års arbetslivserfarenhet från restaurang, service- eller detaljhandel med någon form av avdelning eller enhetsansvar. Kunskaper i engelska är ett krav och kunskaper i franska är meriterande, men inte nödvändiga.

Läs hela annonsen och ansök här >>



TILL TOPPEN AV SIDAN