Jobba i Täby Centrum

 

 Assisterande butikschef på 75% till Kidsbrandstore

Kidsbrandstore är nordens största ungdomsbutik på nätet med försäljning av premiumkläder i åldrarna 8-16 år från varumärken som Ralph Lauren, Gant, Tommy Hilfiger, samt Lyle&Scott m.fl.

Vi öppnade vår första fysiska butik i September 2016 i Täby Centrum och har sedan dess haft en mycket fin utveckling. Under 2017 har vi hunnit med att öppna ytterligare tre butiker, en i Nacka, en i Kungsbacka och en i Malmö.

Butiken är en omnikanallösning där man ska kunna handla från hela sortimentet som finns på hemsidan samt det man ser i butiken, via vanlig försäljning samt via touchskärmar i butiken.

Som Assisterande butikschef på 75% söker vi en person med följande erfarenheter och egenskaper:

- Gedigen erfarenhet av liknande tjänster, gärna i premiumsegmentet
- Är ansvarstagande och självgående
- Är väldigt serviceinriktad
- Är försäljnings- och resultatorienterad
- Är utåtriktad och lätt kommer i kontakt med människor
- Har ett starkt driv och vill utvecklas inom företaget
- Är flexibel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska

Är du intresserad? Skicka in din ansökan idag!

Personligt brev och CV skickas till miriam.andersson@kidsbrandstore.se.

Var god skriv Ansökan Täby i ämnesraden.

  




 Butiksmedarbetare 5-10 timmar/vecka


Butiksmedarbetare sökes 5-10 timmar i veckan till Molo’s butik i Täby Centrum. Vill du sälja ett av Skandinaviens starkaste, mest unika barnklädesmärken och vara med och göra skillnad i utvecklingen av Molo? Vi har två år i rad blivit utsedd till det bästa danska barnklädesmärket. Vi säljer barnkläder i åldern 0-16 år och söker en engagerad medarbetare 5-10 timmar i veckan.

Deltidsmedarbetare
Vi söker en engagerad och serviceminded person som vill göra en extra insats, så att kunderna tar Molo med hem – inte bara i form av kläder – utan också i hjärtat. Vardagen är fylld med utmaningar, och din uppgift blir att se till att butiken visuellt visar sig från sin bästa sida. Utöver det, kommer din primära uppgift vara att betjäna och vägleda våra kunder, så att de får den bästa Molo-upplevelsen. Vi förväntar oss att du har en bakgrund inom detaljhandeln samt har en känsla för kläder och merchandising.

Om dig

Du brinner för att sälja och skapa goda kundrelationer – även med barnen! Du har en naturlig servicegen, är engagerad, motiverad, ansvarstagande och har helst erfarenhet från klädbranschen. Du är glad och aktiv, har ett gott humör och gillar att arbeta i en hektisk miljö. Du är en teamplayer och sätter ett värde i att teamet når sina mål.

Vi erbjuder

Molo är ett nytänkande och dynamiskt företag, där vi erbjuder en enkel men stark företagskultur präglat av humor, entusiasm, öppenhet och professionalism. Är du den vi söker? Skicka så snabbt som möjligt din ansökan, ditt CV och en bild på dig själv, markerat med ”Deltidsmedarbetare – Täby Centrum” till Veronica Harrå. Molo är barnmode med charm och glimten i ögat!

Kläderna talar till barnens fantasi, eftersom Molo använder sig utav starka färger, roliga tryck, spännande former och iögonfallande sammansättningar. Stilen är urban med en design som sticker ut och väcker uppmärksamhet, utan att kvalitet eller funktionalitet blir lidande. Kläderna är anpassade till barnets aktiva liv, kan tvättas massor av gånger och uppfyller barnets behov av funktionella detaljer.


 


 

Specialist


Jobböversikt

I din roll som specialist bidrar du till att skapa passion och intresse för våra produkter genom att erbjuda kunderna rätt lösningar och sätta produkterna i deras händer. Du förstår att Apple Store strävar efter att ge besökarna en unik kundupplevelse. Du börjar med att ta reda på kundernas behov, för att sedan tillsammans med dina medarbetare presentera de produkter som matchar behoven. Varje dag har du chansen att omvandla någon av besökarna i butiken till en stamkund.

Nyckelkvalifikationer

• Förmåga att erbjuda en fantastisk kundupplevelse i en väldigt aktiv miljö och att stimuleras av mötet med kunderna.
• Stort teknikintresse, särskilt i fråga om Apples produkter, och förmåga att snabbt ta in ny kunskap om produkter och funktioner.
• God kommunikationsförmåga – du pratar ledigt och avslappnat både med enskilda kunder och inför mindre grupper.

Beskrivning

Som Specialist har du fantastisk förmåga att upptäcka kundernas behov och hitta de bästa lösningarna. Du är inte bara den första personen kunderna möter i butiken – du är också den som vägleder dem, säljer produkter och tjänster och hjälper dem att komma igång med sina nya produkter. Du utför också andra uppgifter i butiken, som att underhålla visuellt marknadsföringsmaterial och hjälpa dina kollegor. Du är nyfiken, har koll på de senaste nyheterna om olika produkter och initiativ och är redo att omsätta dina kunskaper i praktiken i dina möten med kunderna. Din framgång mäts i dina prestationer, såväl enskilda som i samarbete med andra, samt utifrån butikens övergripande resultat. Du är stolt över att få vara Apples ansikte utåt och tycker om att hjälpa kunderna att utveckla långvariga relationer till Apple.

Ytterligare krav

• Du brinner för Apple och vill gärna dela med dig av din passion till andra.
• Du är redo att lära dig allt om och erbjuda Apples unika kundservice.
• Du har stor social förmåga, är tillmötesgående, förstående och bra på att lyssna.
• Du talar det lokala språket flytande.
• Du kan jobba med ett flexibelt schema. Dina arbetstider baseras på affärsbehoven.

Ansök online på www.apple.com/jobs/se/retail eller via rekryterare nedan.

Alexandra Lakin

EMEIA Talent Attraction Program Specialist

AppleStaffing OperationsApple Retail Europe

Apple Retail Europe
33 James StreetLondon, WC2E 8HB

alakin@apple.com

+44 79 74 17 55 77

 



Servicespecialist


Jobböversikt

När kunderna har köpt våra produkter är du den som hjälper dem att få ut mer av sin nya Apple-teknik. Din arbetsdag på Apple Store består av en rad uppgifter med fokus på service och support. Du är alltid redo att dela med dig av din kunskap och att ge kunderna en enastående upplevelse, vare sig du hjälper en kund att komma igång med sin nya Mac eller hittar svaren på frågor om andra Apple-produkter. Du trivs med att lösa kunders problem, ge dem aha-upplevelser och stärka deras band till Apple.

Nyckelkvalifikationer

• Förmåga att utvärdera kunders support-behov när de kommer, för att sedan presentera lösningar eller hänvisa dem till andra medarbetare.
• Flexibilitet att regelbundet kunna växla mellan olika tekniska områden med de färdigheter som krävs.
• Förmåga att stimuleras av förändringar när produkter utvecklas.

Beskrivning

Som servicespecialist hjälper du nya kunder att komma igång och ger befintliga kunder snabb och effektiv support, samtidigt som du skapar och stärker deras positiva relation till Apple. När en kund behöver hjälp utvärderar du snabbt situationen. Ibland använder du dina kunskaper om dagens Apple-teknik till att direkt ge kunderna goda råd eller presentera lösningar på deras problem med iPod, iPhone eller iPad. Vid andra tillfällen hänvisar du kunder till support-teamet som ser till att de kommer igång igen. Du kan också utbilda nya kunder på tu man hand och lära dem grunderna som behövs för att komma igång med foto-, video- och musikprojekt. Hela butiksteamet drar nytta av ditt starka engagemang för bästa möjliga kundservice. Eftersom du hjälper Apple att skapa och bevara starka relationer till kunderna är du en viktig del av vår framgång.

Ytterligare krav

• Du är skicklig på att använda din tid på bästa sätt och fatta snabba beslut.
• Du behåller lugnet och kundfokus medan du felsöker och löser problem.
• Du talar det lokala språket flytande.
• Du får kunder att känna sig trygga och väl omhändertagna när du ger produktdiagnoser
och möjliga lösningar.

Ansök online på www.apple.com/jobs/se/retail eller via rekryterare nedan.


Alexandra Lakin


EMEIA Talent Attraction Program Specialist

AppleStaffing OperationsApple Retail Europe

Apple Retail Europe
33 James StreetLondon, WC2E 8HB

alakin@apple.com

+44 79 74 17 55 77




  

Butikschef

Heltid

Picard söker nu en butikschef till Täby Centrum.

Som butikschef ansvarar du för butikens rapportering, processer, omsättning, personal och schemaläggning. Du är även den naturliga kommunikationskanalen mellan butik och huvudkontor. Tjänsten är 40 timmar/vecka och du arbetar varierande arbetstider och arbetsdagar.

Vi ser att du lägst har gymnasiekompetens, och gärna ytterligare utbildning inom försäljning eller service. Du har också minst 3-4 års arbetslivserfarenhet från restaurang, service- eller detaljhandel med någon form av avdelning eller enhetsansvar. Kunskaper i engelska är ett krav och kunskaper i franska är meriterande, men inte nödvändiga.

Läs hela annonsen och ansök här >>